Autostrada z wykonawcą już do Białej Podlaskiej

  • 22.02.2021, 14:21
  • LJk
Autostrada z wykonawcą już do Białej Podlaskiej fot. GDDKiA
Rozstrzygnięto przetarg na budowę kolejnego odcinka autostrady A2. Znany jest wykonawca odcinka między Sworami a Białą Podlaską. Kilka dni temu wybrano najlepszą ofertę na wykonanie odcinka Łukowisko-Swory. Droga ma być gotowa do lata 2024 roku.

Oferta firmy POLAQUA (467 661 011,65 zł) została wybrana jako najkorzystniejsza w przetargu na zaprojektowanie i budowę trzeciego z czterech odcinków autostrady A2 Siedlce - Biała Podlaska. Chodzi o fragment pomiędzy rejonem miejscowości Swory a węzłem Biała Podlaska.

- Zadaniem wykonawcy będzie przygotowanie projektu budowlanego, uzyskanie niezbędnych decyzji, a następnie budowa około 14 km autostrady A2 o przekroju dwujezdniowym z dwoma pasami ruchu i rezerwą pod budowę w przyszłości trzeciego pasa ruchu. Ponadto powstaną drogi równoległe do obsługi przyległego terenu, urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego. Rodzaj nawierzchni, betonowa lub bitumiczna, określi wykonawca na etapie przygotowania dokumentacji projektowej - informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

 

LJk

Zdjęcia (1)

Podziel się:

Oceń:


Komentarze (11)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe, naruszające regulamin będą usuwane.

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu https://www.bp24.pl/. Redakcja portalu bp24.pl z siedzibą w Białej Podlaskiej jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
70 000 000
70 000 000 23.02.2021, 15:25
To nie jest kraj dla uczciwych ludzi.
Scania
Scania 23.02.2021, 02:47
POLAQA ta firma ucieknie w połowie prac, jak na Polkowicach. I będzie składała aneksy o dopłaty bo nie będzie wstanie wykonać. Za taką sumę tego odcinka. Dlaczego GDDKiA nie może się nauczyć. Lub zapisać że ta firma już 2 razy nie dokończyła budowy autostrad, a dalej startuje w przetargach. I to jest właśnie paradoks.
vfdvfd
vfdvfd 23.02.2021, 11:33
Ale Pan gadasz głupoty. Kto budował pod s3 Polkowicami?
Na pewnie nie Polaqua tylko Salini. Kto budował A2 Wawa-Mińsk? Polaqua. Zbudowali w terminie? Zbudowali
michal_semeniuk
michal_semeniuk 26.02.2021, 07:04
Kiedy w okolicy Dębe Wielkie wjeżdża się na nowy odcinek autostrady to jest po prostu dramat. Droga pofalowana jak piszą ludzie powyżej. Samochód skacze, trzęsie nim i telepie, tym bardziej im większa prędkość. Przecież za takie wykonanie powinni kogoś posadzić do paki. Przecież to nowy odcinek drogi, po którym się powinno sunąć jak po stole. Tak też jest, jak się wjedzie na stary, wysłużony odcinek obwodnicy Mińska - żadnego skakania samochodu, po prostu przyjemność z jady. A nowy odcinek świeżo oddany do użytku skopany na starcie i nikt za to nie beknął.
jjo
jjo 26.02.2021, 11:18
Przede wszystkim to jest nawierzchnia betonowa i zawsze będzie się jeździło jak po tarze. Beton jest jednak dużo trwalszy niż asfalt patrz droga do Włodawy czy najdłuższe schody Europy A18 z Olszyny do Wrocka. A tak po prawdzie ja jeżdżę dość często tym nowym odcinkiem i nie mam takich wrażeń jak ty kolego. Mam co prawda C5 na hydropneumatycznym ale piszesz bzdety co do nawierzchni. Jest tylko chropowata i tym samy głośniejsza - nic więcej. I przede wszystkim JEST . Szeroka i można szybko przemieścić się. Te Koniki i inne przed Warszawą to był dramat
To chyba nie są standardy
To chyba nie są standardy 26.02.2021, 21:52
Jeździłem do Wlodawy nie raz. Stuki na dylatacjach płyt owszem , ale monotonnego, ciągłego telepania nie było. Trzeba odróżnić pofalowaną tarę od przedzielonych odcinków płyt betonowych. Do Warszawy jak tylko zjadę ze starego odcinka głowa kołacze się jak u tego pieska z czasów PRL-u co pod tylną szybą siedział :). Jeżeli to jest normalne na betonowej nawierzchni to brawo za wybór technologii. Argument- trwałość , poczekajmy trochę i sie przekonamy jaka to trwałość. Obecnie dyskusja toczy się nie o trwałości, szerokości, korkach w Konikach , czy chropowatości tylko o braku prostej płaszczyzny i to nie incydent ale permanentne zjawisko na tym odcinku . Mam wrażenie, że coś zostało spartolone przy rozkładaniu lub wałowaniu betonu. Jakby wszystkie drogi takie były to rozumiem ale obwodnica Mińska jest normalna, chyba , że ja i obwwodnica Mińska jesteśmy nie normalni.
To chyba nie są standardy
To chyba nie są standardy 23.02.2021, 13:58
Jechałem Wawa-Mińsk. Nie wiem czy tylko ja mam takie odczucia.Nawierzchnia pofalowana. Jedzie się jak po rozciągniętej tarze do prania. Zbudować w terminie to nie wszystko. Kto im to odebrał.
bfvcxgvb
bfvcxgvb 24.02.2021, 08:55
Jak ktoś narzeka na nawierzchnię to niech się przejedzie s8 do Piotrkowa Trybunalskiego
pepko
pepko 25.02.2021, 23:35
Zawsze mozna powiedziec że w Pcimiu jest gorzej . Ale nie równajmy do gorszych bo wyladujemy w bagnie
nh
nh 23.02.2021, 15:26
Dla mnie nawierzchnia ok
To chyba nie są standardy
To chyba nie są standardy 25.02.2021, 07:46
Jak tylko zjedzie sie ze starego odcinka (obwodnicy Mińska) to samochodem zaczyna lekko chustać aż do Wawy.. Wieczorem w światłach refelektorów samochodowych widać załamujace sie cienie grzbietów "fali" nawierzchni. Nie jestem ekspertem ale na drogach wioskowych nie spotkałem takich "hustawek" , jest po prostu równo, co najmniej tak jak na starym odcinku obowdnicy Mińska.

Pozostałe