
Wyższe perony, nowe wiaty i oświetlenie, czytelne oznakowanie i tablice informacyjne. Sprawdź, jak będą wyglądały po remoncie stacje w Białej Podlaskiej, Małaszewiczach i Terespolu. Pojawi się też nowy przystanek.
Zaplanowane prace stanowią ostatni, trzeci etap modernizacji linii kolejowej E-20 na odcinku Siedlce – Terespol. Na stacjach w Białej Podlaskiej oraz w Małaszewiczach tory oraz sieć trakcyjna zostaną zmodernizowane w pełnym zakresie. W planach jest wybudowanie dwóch peronów, na których znajdą się nowe wiaty, ławki i oświetlenie.
Ponadto perony będą dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Zaplanowano również wybudowanie przejścia pod torami i uruchomienie systemu monitoringu.
Zostanie też utworzony nowy przystanek – Biała Podlaska Rozrządowa. Znajdą się na nim dwa perony wraz z infrastrukturą pasażerską, które zostaną dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej mobilności.
Ponadto perony będą dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Zaplanowano również wybudowanie przejścia pod torami i uruchomienie systemu monitoringu.
Zostanie też utworzony nowy przystanek – Biała Podlaska Rozrządowa. Znajdą się na nim dwa perony wraz z infrastrukturą pasażerską, które zostaną dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej mobilności.
W planach jest też wybudowanie wiaduktu kolejowego w ciągu drogi wojewódzkiej nr 812 Lublin – Biała Podlaska.Stację w Terespolu również czeka remont. Oprócz takich samych udogodnień jakie mają powstać w Białej Podlaskiej i Małaszewiczach, zaplanowano również wybudowanie Lokalnego Centrum Sterowania (LCS). Dzięki nowym urządzeniom przejazd pociągów będzie bardziej sprawny i bezpieczny.
Ponadto na stacjach zostanie przebudowany układ torowy oraz 113 rozjazdów. Dzięki temu usprawni się przejazd pociągów międzynarodowych oraz regionalnych. Sprawniej przejdzie również obsługa składów towarowych.
Remont przejdzie też pięć przejazdów kolejowo-drogowych. Mowa tu m.in. o ulicy Łomaskiej w Białej Podlaskiej i ulicy Wojska Polskiego w Terespolu. Tam pojawi się nowa nawierzchnia, oświetlenie i monitoring.
Nad rzeką Rudką stary most zostanie rozebrany, a na jego miejsce pojawi się nowy. Konstrukcja pozwoli na sprawny przejazd pociągów z większymi ładunkami.
Prace mają zakończyć się w drugiej połowie sierpnia 2020 roku. Od najbliższej niedzieli (11 marca) do kwietnia przyszłego roku pasażerów czekają utrudnienia.
Dla pociągów regionalnych na odcinku Chotyłów - Terespol i pociągów dalekobieżnych na odcinku Biała Podlaska – Terespol przygotowano zastępczą komunikację autobusową. Na linii zostanie utrzymany ruch międzynarodowy oraz niezbędne przejazdy pociągów towarowych.
Szczegółowe informacje o kursowaniu pociągów dostępne są na stronach internetowych przewoźników oraz na www.portalpasazera.pl.
Pokażcie wizualizację peronów na stacji Biała Podlaska wraz z parkingiem przy Dokudowskiej