
Najniższą ofertę na kwotę 467 661 011,65 zł złożyła POLAQUA.
Pozostałe oferty:
473 550 000,00 zł, Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor
481 516 084,00 zł, KOLİN İNŞAAT TURİZM SANAYİ VE TİCARET
491 924 970,00 zł, konsorcjum firm: Aldesa Construcciones Polska (lider) i Aldesa Construcciones (partner)
508 046 311,58 zł, Strabag
544 912 088,34 zł, BUDIMEX
548 848 838,36 zł, konsorcjum firm: Mostostal Warszawa (lider) i Acciona Construcción (partner)
584 196 262,96 zł, konsorcjum firm: Unibep (lider), Budrex (partner), VALUE ENGINEERING
Na realizację tej inwestycji przewidzieliśmy kwotę 628 308 570,53 zł.
Jak będą oceniane oferty?
Postępowanie zostało ogłoszone w trybie przetargu nieograniczonego. Złożone oferty będą oceniane przy zastosowaniu następujących kryteriów: gwarancja (30 proc.), termin (10 proc.) oraz cena (60 proc.). Każdy z wykonawców zaproponował skrócenie czasu realizacji o trzy miesiące (z 36 do 33) oraz wydłużenie gwarancji z 5 do 10 lat na ekrany akustyczne wraz z ich posadowieniem.
Najważniejsze terminy
- Zakładamy, że umowa z wykonawcą, w przypadku braku odwołań, zostanie podpisana w kwietniu 2021 r. Wykonawca na realizację zadania będzie miał 33 miesiące od daty zawarcia umowy. Zakończenie prac związanych z przygotowaniem dokumentacji projektowej w formie złożenia wniosku o decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) przewidziane zostało na grudzień 2021 r. - zaznacza GDDKiA.
Zakres prac GDDKiA
Zadaniem wykonawcy będzie przygotowanie projektu budowlanego, uzyskanie niezbędnych decyzji, a następnie budowa około 14 km autostrady A2 o przekroju dwujezdniowym z dwoma pasami ruchu i rezerwą pod budowę w przyszłości trzeciego pasa ruchu. Ponadto powstaną drogi równoległe do obsługi przyległego terenu, urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego. Rodzaj nawierzchni, betonowa lub bitumiczna, określi wykonawca na etapie przygotowania dokumentacji projektowej.
A2 od węzła Lubelska do granicy państwa
- W sierpniu 2020 r. oddaliśmy do ruchu ponad 15 km A2 pomiędzy węzłem Lubelska a obwodnicą Mińska Mazowieckiego. Wiosną tego roku podpisane zostały umowy na dwa kolejne odcinki autostrady pomiędzy węzłami: Kałuszyn i Groszki oraz Gręzów i Siedlce Zachód. Przewidywany termin ukończenia prac to jesień 2023 r. W przypadku środkowego odcinka węzeł Groszki - węzeł Gręzów w grudniu wybraliśmy najkorzystniejsza ofertę złożoną w przetargu. 18 stycznia br. Prezes Urzędu Zamówień Publicznych zakończył kontrolę uprzednią bez zastrzeżeń. Po otrzymaniu gwarancji należytego wykonania umowy niezwłocznie podpiszemy umowę - dodaje GDDKiA
Na kolejny fragment od Siedlec do Białej Podlaskiej toczą się cztery postępowania przetargowe. 23 grudnia otworzymano oferty na odcinek węzeł Siedlce Zachód - rejon m. Malinowiec, a 5 stycznia na węzeł Łukowisko – rejon miejscowości Swory.
W przypadku ostatniego 32-kilometrowego odcinka autostrady A2 od Białej Podlaskiej do granicy z Białorusią 30 grudnia 2020 r. ogłoszono przetarg na wybór projektanta, który opracuje projekt budowlany i uzyska niezbędne decyzje umożliwiające realizacje robót w terenie. Kolejnym etapem będzie ogłoszenie przetargu na realizację inwestycji.
POLAQUA już się popisała odcinkiem z Mińska Mazowieckiego do węzła Lubelska. Kto jechał to wie o czym mowa. Aż dziw, że dalej startuje i GDDKiA toleruje ich. Na budowie odcinka jw. jeździło kilka ciężarówek niebieskiego koloru z logo firmy POLAQUA. To dopiero WYKONAWCA.
Cały ruch A2 - K2 będzie obsługiwał największy bubel drogowy jaki widziałem - zwany "wiaduktem" (jedyny w Białej P.) korki 100% (wjazd ze str Terespola do Białej oraz ze str Międzyrzeca do A2 / Janowa P. ) Mam nadzieje że przebudują dojazdy i zjazdy na "bezkolizyjne" do ów "wiaduktu"